Редуктори легкових автомобілів Ваз
В даний час для серійних автомобілів Ваз виготовляють і поставляють для роздрібного продажу редуктори провідних мостів наступних моделей:
ВАЗ 2101 (передаточне число 4.3),
ВАЗ 2103 (передаточне число 4.1),
ВАЗ 2106 (передаточне число 3.9).
Передаточне число редуктора — результат ділення числа зубів колеса на число зубів шестерні. Вам перераховувати зуби зовсім не потрібно. На веденої шестірні можна прочитати всю необхідну інформацію.
Наприклад, маркування «ВАЗ 2106 11\43 4537» слід тлумачити наступним чином:
«ВАЗ 2106» — модель редуктора;
«11\43» — 11 зубів на шестірні, 43 зуба на колесі;
«4537» — номер комплекту шестерень головної передачі.
Отже, передаточне число даного редуктора виходить таке: 43\11=3.9.
Як бачимо, виробник редукторів ввів в їх маркування найменування моделі автомобіля «ВАЗ 21**». Цей факт часто вводить споживача в оману. Так, наприклад, власники ВАЗ 04, 05 та 07 моделей по необізнаності шукають редуктор від «четвірки», «п'ятірки» або «сімки», а власники автомобілів ВАЗ 21063 (об'єм двигуна 1300 куб. см) «благополучно» встановлюють собі «шостий» редуктор з передаточним числом 3.9. А потім дивуються, чому автомобіль «отупів»: різко знизилася динаміка розгону, і незважаючи на те, що встановлений швидкісний редуктор, його не вдається розігнати до швидкості більше 120 км/год.
Між тим, маркування «ВАЗ 21**» зовсім не означає, що саме цей редуктор, призначений для даного автомобіля, наприклад: редуктор 2101 — для автомобіля ВАЗ 2101, а редуктор 2103 — для автомобіля ВАЗ 2103 і т. д. Габаритні і приєднувальні розміри всіх моделей редукторів — однакові. Іншими словами, всі редуктори автомобілів ВАЗ конструктивно взаємозамінні. Але необхідно враховувати ряд істотних обмежень, пов'язаних з конкретною моделлю редуктора і автомобіля. Розглянемо докладніше ці обмеження.
Особливості використання редукторів на задньопривідних автомобілях .
Автомобілі з приводом на задні колеса, як вже зазначалося, оснащуються редукторами з різними передавальними числами. Конфігурацію трансмісії сучасних автомобілів передбачити важко. Так, наприклад, в роки випуску автомобіля ВАЗ 2102* можна було з упевненістю сказати, що там встановлений редуктор з передаточним числом 4.44. Сучасне покоління «двійок» — ВАЗ 2104* — обладнується, як правило, редуктор з діаметрально протилежними параметрами — ВАЗ 2106, 3.9. Це дуже незвично для вантажопасажирського автомобіля, але виробник керується своїми міркуваннями. Також йдуть справи і з комплектацією інших моделей класичних «Жигулів». В цьому питанні, судячи з досвіду, є певні закономірності, але немає жорстких правил. Тому в загальному вигляді можна припустити, що на «класиці» може стояти редуктор якою завгодно.
Щоб не помилитися, слід дотримуватися головна умова заміни несправного агрегату на справний: яку модель редуктора зняли, таку і слід встановити.
При заміні одного редуктора на інший, з іншим передаточним числом, змінюються не тільки динамічні характеристики автомобіля, але і показання спідометра і одометра.
Приклад: якщо стояв штатний редуктор 2102 (4.44), а замість нього встановили 2106 (3.9), показання спідометра і одометра необхідно множити на 1.14, тобто автомобіль стане на 14% «слабкіше», але «скоростнее» на ті ж 14%.
«Слабкіше» означає, що ефективний крутний момент двигуна (у розглянутому в даному прикладі випадку) знизиться на 14%. Зовні це проявляється в зниженні «прийомистості автомобіля, погіршення динаміки розгону.
Термін «скоростнее» зручніше пояснити на образному прикладі: якщо автомобілю з редуктором 4.44 для розвитку швидкості 120 км /год на прямій (четвертої) передачі потрібно «розкручувати» двигун до 4400 об/хв. коленвала, то з редуктором 3.9 для тієї ж швидкості потрібно всього лише 3900 об/хв. Але щоб досягти 3900 об/хв., з об'ємом двигуна 1200 см3 може не вистачити крутного моменту або, просто кажучи, сили. Таким чином, термін «скоростнее» в даному контексті вживається у наступному значенні: при тих же оборотах двигуна, редуктор з меншим передавальним числом дозволяє автомобілю рухатися з більш високою швидкістю. Однак слід пам'ятати про те, що редуктор з меншим передавальним числом вимагає пропорційного збільшення потужності двигуна.
Для того, щоб показання спідометра і одометра відповідали фактичним значенням на коробці перемикання передач повинен стояти привід спідометра, відповідний передатному числу встановленого редуктора заднього моста.
Застереження!
Привід спідометра не можна замінити один на інший шляхом простої перестановки, так як необхідно замінити і наступну шестерню (каталожний номер 210*-170 21 58), відповідну даному приводу, на вторинному валу КПП.
Особливості використання редукторів
на повнопривідних автомобілях
У повнопривідних автомобілів передавальні числа переднього і заднього мостів повинні бути однаковими.
У повсякденній практиці автотехобслуживания досить часто зустрічаються випадки встановлення на повнопривідний автомобіль («Нива», «Тайга») редукторів з різними передавальними числами. Найчастіше це трапляється через відсутність відповідних знань у тих людей, які займаються ремонтом автомобіля. Це можуть бути як власники автомобілів, самостійно ремонтують автомобіль, так і некваліфіковані працівники автосервісів, які надають послуги населенню по заміні агрегатів.
При установке на полноприводный автомобиль редуктора с передаточным числом, отличным от требуемого, владелец не будет замечать никаких нарушений в работе трансмиссии. Автомобиль будет нормально ехать до тех пор, пока владелец не попытается включить блокировку межосевого дифференциала. Дело в том, что этот дифференциал «отрабатывает» во время движения разницу передаточных отношений редукторов.
Простой, но достаточно опасный для агрегатов трансмиссии способ проверки на разность передаточных чисел в редукторах выглядит следующим образом:
1. Установить автомобиль на сухой ровной дороге под небольшой уклон для движения вперед.
2. Проверить способность автомобиля свободно катиться под уклон при снятии его с тормоза на нейтралке. Уклон должен быть небольшим, но достаточным для того, чтобы автомобиль самостоятельно тронулся с места.
3. Включить блокировку межосевого дифференциала (раздатки) и дать возможность автомобилю катиться под уклон.
Якщо автомобіль котиться також вільно, як і у випробуванні по пункту №2 — передавальні числа редукторів однакові. Якщо при заблокованому межосевом диференціалі автомобіль не здатний котитися на нейтралці — передавальні числа різні.
Експлуатація автомобіля з різними передавальними числами редукторів неприпустима. Тому до встановлення нового агрегату на автомобіль слід поцікавитися, які моделі редукторів встановлені на автомобілі.
- Пристрій, експлуатація і ремонт стартерівДуже важливий компонент автомобіля це звичайно ж стартер. Без нього двигун внутрішнього згоряння не зможе почати роботу по згоранню палива.