Пристрій, експлуатація і ремонт стартерів
Стартера для автомобілів і тракторів є однією з найважливіших складових. Саме зі стартера починається будь-яка поїздка автомобіля.
Стартер можна розділити на три найважливіші частини:
- Двигун стартера - це двигун постійного струму або силова установка пристрою. Він живиться від бортової акумуляторної батареї і розрахований на що видається нею напруження . У звичайному автомобілі це 12 вольт, тракторі 12 вольт, вантажному автомобілі 24 вольт. Розміри і характеристики залежать від автомобіля і типу двигуна бензин, дизель.
- Втягуюче реле - являє собою перемикач станів пристрою. Водій впливає на його роботу обертом ключа в замку запалювання автомобіля. На реле подається напруга і у обмотці виникає магнітне поле, а якір втягується всередину. Сам якір з'єднаний з важелем, який підводить шестерню до маховика на валу двигуна автомобіля. Стартер не повинен бути постійно зчепленим з маховиком, так як він швидко вийде з ладу. Реле відповідає за режимность роботи стартера.
- Обгонная муфта є третьою складовою стартера, яка йде з шестернею на кінці - так званий бендикс. Таку назву ця деталь отримала від прізвища свого винахідника американського підприємця Вінсента Бендикса. Муфта може мати різне виконання, але її завдання полягає в запобіганні небажаної дії двигуна внутрішнього згоряння на двигун стартера при їх прямому контакті. Бендікс обертається лише в одну сторону і не обертається в іншу. Коли на реле подається струм, якір починає втягуватися, штовхає важіль муфту вперед і шестерня на її кінці зчіплюється з маховиком автомобіля. Коли якір займає своє крайнє положення , то він замикає контакти, які з'єднують двигун стартера з акумуляторною батареєю - вал починає обертатися.
Коли двигун внутрішнього згоряння заводиться його вал починає обертатися дуже швидко, набагато швидше стартера. Тоді бендікс втрачає зчеплення з валом стартера і крутиться вхолосту. Коли ключ у замку запалювання повертається назад, то реле розмикає контакти і стартер зупиняється. Якір реле виходить назовні і бендікс виходить із зачеплення з маховиком.
Основні несправності стартера:
- Стартер входить в зачеплення з маховиком, але не обертається вал. Головною причиною цього є вигоряння пятачковых контактів під втягуючому реле. Необхідно розібрати реле, напаяними або замінити контакти.
- Вал стартера обертається поволі, двигун не запускається або стартує невпевнено. Можливо зносилися підшипники вала. Їх необхідно замінити.
- Стартер зчіплюється з маховиком, на двигун подається напруга, але вал не крутиться. Швидше за все обрив обмотки двигуна або її замикання. Обмотку перевіряють мультиметром. Зазвичай опір наближається до 10 Ом. Якщо воно прагне до нескінченності , тобто замикання. Обмотку необхідно перемотати.
- Стартер сильно шумить у роботі , запускається через раз, робота нестабільна. Зносилися щітки. Їх потрібно замінити.
Якщо усунути неполадки не вийде, то треба купувати новий стартер. Купити стартер можна у нас в інтернет-магазині avtozapchast75.com.ua.
Звертайтесь до нас за телефонами : 0956171730, 0673781807, 0954228925.