Вал карданний
Вал карданний – це агрегат, завдяки якому задньопривідний автомобіль їде. У більшості випадків кардан встановлюється на автомобілі з заднім і повним приводом. Він входить до числа незамінних вузлів трансмісії, без яких автомобіль просто не поїде. Головне завдання карданного валу – передати момент, що крутить, від одного агрегату до іншого, осі валів яких між собою можуть не тільки не збігатися, але і працювати при постійно мінливих міжосьових відстанях і до того ж в різних вертикальних і горизонтальних площинах. Кардан складається з валу, ковзаючої вилки, двох хрестовин, двох фланець-вилок, ущільнень, деталей кріплення (спеціальних болтів). Вал виготовляється з зварної або безшовної труби. З одного боку до нього приварюється нерухома вилка шарніра, а з іншого – шлицевая втулка, на яку посаджена рухома ковзаюча вилка з шарніром. Шліцьове з'єднання валу карданного забезпечує зміна його робочої довжини при роботі підвіски. Існує безліч причин вібрації карданів: неточність виготовлення окремих деталей карданної передачі, неоднорідність матеріалу деталі і нерівномірна щільність, неточне взаємне центрування сполучених деталей, наявність зазорів у з'єднаннях деталей і вузлів, деформації валів при механічній і термічній обробці, механічні пошкодження в процесі експлуатації, знос. Ступінь дисбалансу валів карданних можна перевірити на спеціальних стендах. Позбавляються від цього шкідливого явища установкою на трубі балансувальних пластин, підкладанням балансувальних прокладок під стопорні кришки підшипників хрестовини, а в деяких випадках зняттям металу із спеціальних бобышек на вилках фланців. Балансування карданних валів проводиться в зборі з шарнірами. На величину дисбалансу великий вплив роблять зазори в зчленуваннях хрестовини шліцьового з'єднання. Якщо в процесі виготовлення карданних валів величину зазорів ще вдасться витримати, то надалі, при ремонті карданів з-за зносу посадочних місць і шлицевой частини забезпечити це дуже важко. Тому після ремонту і навіть просто зняття з автомобіля всі карданні вали необхідно балансувати.
Вал карданний підлягає ремонту при сильному зносі хрестовин , еластичної муфти, опори проміжної (підвісної). Як зрозуміти, що хрестовини зношені? При гальмуванні або розгоні автомобіля буде чути стукіт в карданній передачі або ж з'явиться вібрація мосту , що говорить про зносі. Якщо Ви виявили перші ознаки зносу хрестовини кардана, то в такому випадку не рекомендується зволікати з її заміною, а інакше карданний вал може відвалитися.
Ремонт карданного валу на класику Ваз 2101 - Ваз 2107 :
- Пристрій, експлуатація і ремонт стартерівДуже важливий компонент автомобіля це звичайно ж стартер. Без нього двигун внутрішнього згоряння не зможе почати роботу по згоранню палива.